Even voorstellen dus!

Nieuw op het forum?
dan kunt u zich hier even voorstellen.
Plaats reactie
Rogier

Even voorstellen dus!

Bericht door Rogier »

Hallo iedereen,

Twee weken geleden is er eindelijk na jaren fantaseren en knopen doorhakken een droom van ons (ook van mijn vrouw Christine) uitgekomen in de vorm van een VW California Exclusive 2.5 TDI. We hebben 'm gekocht van twee hele lieve mensen die vanwege vervelende omstandigheden afstand hebben moeten nemen van deze pracht camper. Om de vorige eigenaar in ere te houden, ook omdat hij 'm met pijn in zijn hart heeft verkocht, hebben we 'm 'spaceship HENK' genoemd. Hij is uit 1998 in de witte uitvoering en heeft 193.000 op de teller en heeft Airco!!!. Sinds 2012 tot nu heeft 'ie maar 16.000 gereden!!! Van binnen als nieuw. Morgen naar de garage voor een optische distributieriem check en eventueel vervangen. Nieuwe riem is er op 177.000 ingegaan maar dat was dus in 2012..... Omdat ik werk als kunstdocent in het onderwijs werd het golfsurfen een te dure hobby om twee tot drie keer per jaar met Christine en mijn zoon Hessel in het vliegtuig naar Portugal te stappen met twee surftassen en huurauto's e.d. Ook begon mijn geweten aan mij te knagen i.v.m. tot soms vier keer per jaar vliegen. Vandaag heb ik een surfrek van Heinz Zolzer uit Duitsland er op gemonteerd zodat ik aan de zijkant van het hoge dak tot misschien wel 4 surfboards kan meenemen. Ook wil ik nog graag een zonnepaneeltje, een fietsenrek (met koffer) en cruise controle installeren. Fietsenrek (origineel) wordt lastig heb ik al gemerkt. Ergens op het net heb ik iemand gevonden die het benedenbed heeft verbreedt zodat de wat krap lijkende 110cm smalle bank/bed wat comfortabeler wordt i.c.m. een top-matrasje. Dat ga ik dus ook doen.
Deze zomer staat dus Portugal op het menu en dan via Vigo naar de noordkust van Spanje die ik dan wil af tuffen richting Hendaye om van daaruit terug te knallen naar NL. Volgende zomer even kijken hoe in IJsland te komen met deze aanwinst!

Met hartelijke groeten,

Rogier Janssen.
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Even voorstellen dus!

Bericht door Brugseb »

Hallo en welkom
klinkt bekend van die fantasie + knopen doorhakken :lol:
veel plezier en meteen al leuke uitstappen in het vooruitzicht; een verslagje wordt altijd op prijs gesteld!
Laat me ffe weten wat je eerste ervaring (en kostprijs?) is met die Zolzer, ik zoek ook nog een kajak mee te nemen. Lijkt me ambitieus, 4 surfboards, maar we horen het wel. Cruise control installeren is normaal geen probleem, kwestie van andere pinkerhandel en in-programmeren.
grtz
Bart
Laatst gewijzigd door Brugseb op vr 03 jun 2022, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Rogier

Re: Even voorstellen dus!

Bericht door Rogier »

Hallo Bart,

Dank! Dat Zolzer imperiaal werkt goed hoor! Kunnen twee longboards in en dan tussen de beugels ook nog twee shortboards vastgemaakt aan die twee longboards. De beugels die ik heb zijn speciaal voor een kajak dus lekker breed. Het monteren is ook makkelijk door de al aanwezige fabrieks bevestiging
punten. Kosten € 210,= maar dan moet je er nog straps bij kopen. Ik heb straps met slot €74,95.
Dank voor e cruisecontrol tip! Ik heb zoveel zin om met deze camper op reis te gaan! Helemaal omdat de garagist waar die gister was echt oprecht verbaasd was over hoe goed deze T4 er motorisch en carrosserie technisch uitziet. Distributieriem is als nieuw, Branstofriem en multiriem ook. Alle slangen vernieuwd, remleidingen, uitlaat, startmotor gereviseerd noem maar op. Erg goed onderhouden. Hij heeft er zelfs z;n vader van 74 bijgehaald om 'm dit te laten zien. Met geknepen billetjes op vakantie is niet nodig!
Heel erg blij!
Rogier

Re: Even voorstellen dus!

Bericht door Rogier »

O ja, drukas poelie ook top!
Rogier

Re: Even voorstellen dus!

Bericht door Rogier »

krukas poelie....
Plaats reactie