Barst achterklep en nog wat vraagjes :)

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
FokkeAukema
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 08 jun 2020, 09:57

Barst achterklep en nog wat vraagjes :)

Bericht door FokkeAukema »

Dag allen,
Ik ben nieuw op dit forum (tot nu toe alleen gelezen) want sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een Exclusive 111Kw uit 2002. Prachtige auto!
In het eerste gebruik zijn er een paar dingetjes waar je iets mee wil. De vorige eigenaar heeft met een iets te zwaar beladen fietsenrek iets te hard over een drempel gereden. Barsten in de achterklep thv de bevestigingspunten van het fietsenrek dus. Lijkt me iets om te herstellen (komt vocht tussen etc.) Iemand een adres/suggestie? Constructief is er niet zoveel aan de hand volgens de garage. Idem voor een paar kleine roestplekjes bij de voorruit.

Nog twee vraagjes: bij de afvalwatertank ligt een losse stekker. Ik kan echt niet vinden waar 'ie in zou moeten passen… Wat zoekwerk leverde op dat dat een temperatuursensor is voor de buitentemperatuurmeter (dan zou het kloppen dat de temperatuur op het westfalia display alleen ---- aangeeft maar ik heb ook ergens gevonden dat die indicatie niet werkt omdat er een temp weergegeven wordt in het dashboard) of de temperatuurmeter van de acculader.

En dan de laatste: de garage heeft bij de laatste beurt 10w40 gebruikt, moet 5w30 zijn. Is dat een reden voor een oliewissel? Volgens de garage natuurlijk niet.
JeroenB
Berichten: 14
Lid geworden op: di 23 jul 2019, 23:16

Re: Barst achterklep en nog wat vraagjes :)

Bericht door JeroenB »

Wat betreft die sensor: ben je zeker dat dit niet de stekker is van de sensor van de vuilwatertank? Op je display krijg je normaal indicatie wanneer die volzit.

Ik meende dat de buitentemperatuursensor in de voorbumper zit. Bij de Exclusive wordt idd geen waarde op het centrale display aangegeven, maar wel op het dashboard.

Roest aan de voorruit heb je bij elke T4. Op het weetjwelforum kan je daar heel wat lectuur over terugvinden.
Gebruikersavatar
H.Dubbelboer
Beheerder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 19:15
Locatie: Emmen

Re: Barst achterklep en nog wat vraagjes :)

Bericht door H.Dubbelboer »

Welkom op het forum Fokke,

nog even over de sensor bij de huishoudaccu : deze meet de accutemperatuur en daarmee het laadapparaat beveiligd.

meer info : https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G18_( ... tbatterie)

veel rijplezier!
FokkeAukema
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 08 jun 2020, 09:57

Re: Barst achterklep en nog wat vraagjes :)

Bericht door FokkeAukema »

Dank voor de reacties! Die T4 wiki kende ik nog niet, ga daar eens grasduinen en eens kijken waar het bevestigingsbeugeltje gebleven is, anders maak ik zelf even zoiets. En ik wil toch graag zonder het contact aan te hoeven zetten de buitentemperatuur ergens kunnen aflezen, dus daar ga ik iets anders voor maken.
JeroenB
Berichten: 14
Lid geworden op: di 23 jul 2019, 23:16

Re: Barst achterklep en nog wat vraagjes :)

Bericht door JeroenB »

Vreemd. Toen ik mijn CE kocht dacht ik ook in eerste instantie dat de sensor kapot was omdat ik temperatuur niet kon aflezen op centraal display. Na wat opzoekingswerk bleek dit normaal te zijn omdat hij op het dashboard wordt aangegeven. Als de sensor defect zou zijn, wordt de temperatuur logischerwijze toch ook niet aangegeven op het dashboard?
JeroenB
Berichten: 14
Lid geworden op: di 23 jul 2019, 23:16

Re: Barst achterklep en nog wat vraagjes :)

Bericht door JeroenB »

Wat betreft over de vraag waar je zou terecht kunnen om de barsten in de achterwand aan te pakken: je moet eens beginnen ploegen op

[/url]https://www.t4forum.de/forum/index.php? ... thago/[url]


Wel een aantal topics over je probleem te vinden en botenbouwers/herstellers blijken de juiste personen te zijn voor de barsten te herstellen.

En terwijl je ploegt, kom je nog heel wat andere interessante topics tegen :D
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Barst achterklep en nog wat vraagjes :)

Bericht door Brugseb »

Bij dashboard met centraal infoscherm wordt de buitentemperatuur op dat scherm gegeven; op de centrale console boven de spiegel wordt dit niet gegeven (het is normaal dat je daar bij "temperatuur" 3 streepjes ziet).
Plaats reactie