Maar als echte puber kreeg hij de laatste tijd wat kuren; en omdat we eind deze maand voor 5 weken richting Spanje vertrekken liet ik toch één en ander nakijken; misschien kan het als tip dienen:
- starten werd moeizaam deze winter; dacht aan gloeikaarsen; uiteindelijk bleek de dieselpomp verlopen; timing terug correct gezet en start en rijdt veel rustiger
- beginnende 'klop' rechtsvoor bleek stabilisator stangetje te zijn; laten vervangen aan beide kanten
- ik had nog nieuwe schokdempers in voorraad, de HD versie; zitten er nu onder - wat een verschil!!! Bus schommelt en helt veel minder. De originele zaten er trouwens nog onder...
- recent viel de turbo aantal keer weg, motor in veiligheid, foutmelding "lage turbodruk"; bleek helemaal vervuild vanbinnen, lamellen zaten soms vast, vandaar de lage druk; alles grondig gereinigd en nagezien, wagen trekt veel mooier door, en geen gefluit meer bij opkomende turbo
Tenslotte heb ik een setje LED lampen voor het hoofdlicht, die probeer ik dit weekend nog te monteren; hopelijk blijf ik een mooi lichtbeeld krijgen.
Blij met de grote beurt, geeft een voldaan gevoel en vertrek met een gerust hart. En onze grote Blauwe is weer lekker verwend!
groets
Bart