Hallo, stommiteit gedaan... Hete pot op het glas geplaatst in het keukentje; plots enorme knal en... Glas in 2.000.302 stukjes!
Laat ik een glas gewoon maken bij en glashandel of kan ik dat ergens vinden bij VW Exclusive?
Dank voor raadgevingen en groetjes uit Vlaanderen! Jo en Colette
plexiglas boven gasbranders
Re: plexiglas boven gasbranders
Ik vermoed dat je dit gewoon op maat kunt laten snijden bij een glashandel of betere doe-het-zelf; wellicht bedoel je "pyrex" in plaats van plexi? Want dat komt niet goed de volgende keer 

dankjewel voor het vlugge antwoord. en idd beter geen plexiglas... haha!
groetjes, Jo en Colette
groetjes, Jo en Colette
Ik zal toch maar info vragen bij een goede glashandel hier in Keerbergen...
Pyrex of plexi... of nog iets anders...
Plexiglas eigenschappen
Ongewijzigd pmma is eigenlijk broos bij belasting, met name onder slagkracht. Niets daarvan geldt echter voor het gemodificeerd pmma dat u aantreft in onze plexiglas platen, die 30 keer sterker zijn dan glas en 2 keer lichter. Verder is plexiglas 92% lichtdoorlatend (transparant, helder), terwijl het uv-stralen weert. Het heeft een brandklasse B2 en is bestand tegen temperaturen tot 160° Celsius. Een nadelige kwaliteit is de gevoeligheid aan krassen, ook in vergelijking met conventioneel (anorganisch) glas
Pyrex of plexi... of nog iets anders...
Plexiglas eigenschappen
Ongewijzigd pmma is eigenlijk broos bij belasting, met name onder slagkracht. Niets daarvan geldt echter voor het gemodificeerd pmma dat u aantreft in onze plexiglas platen, die 30 keer sterker zijn dan glas en 2 keer lichter. Verder is plexiglas 92% lichtdoorlatend (transparant, helder), terwijl het uv-stralen weert. Het heeft een brandklasse B2 en is bestand tegen temperaturen tot 160° Celsius. Een nadelige kwaliteit is de gevoeligheid aan krassen, ook in vergelijking met conventioneel (anorganisch) glas
hallo,
nog een klein vraagje. Ik heb alle resten van glas en lijm uit de 2 scharnieren en uit het voorste stuk (50,3cm) gekregen.
Om de juiste maat glas te bestellen kan ik de afstand van de scharnieren tot de voorste lat wel ongeveer schatten, maar wellicht kan iemand mij de heel juiste diepte doorgeven... Dank bij voorbaat! Jo
nog een klein vraagje. Ik heb alle resten van glas en lijm uit de 2 scharnieren en uit het voorste stuk (50,3cm) gekregen.
Om de juiste maat glas te bestellen kan ik de afstand van de scharnieren tot de voorste lat wel ongeveer schatten, maar wellicht kan iemand mij de heel juiste diepte doorgeven... Dank bij voorbaat! Jo
Ik meet het straks even op en zet het hier
Jo, als ik het goed nameet is de glasplaat 51 op 37,8 cm
dankjewel!
Jo
Jo